NAUTIS doporučuje: Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole

Pracovní listy s metodickými pokyny pro začleňování žáků s OMJ autorky Jitky Kendíkové. Ilustrace Viktor Svoboda

Soubor 30 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem. Žáci se při práci s listy naučí lépe orientovat ve školním prostředí a pochopí organizaci i způsob výuky v české škole. Zároveň si také osvojí základní slovní zásobu potřebnou k fungování v českém jazykovém prostředí (jako např. pozdravy, představování, pojmenování členů rodiny, svátků, oblečení, ročních období, předmětů ve škole, zájmových aktivit, zaměstnanců školy atd.) Díky práci s příručkou se kromě komunikačních schopností rozvíjí i další dovednosti, zejména osobnostní a sociální. Děti si potrénují paměť, ale i pozornost a soustředění. Proto je lze využívat i při práci s jinými žáky, např. těmi s různými speciálními vzdělávacími potřebami.

Základ pracovních listů tvoří zajímavě zpracované, černobílé ilustrace, ke kterým je připraveno pět jednoduchých úkolů pro žáky. Všechna zadání je možné doplňovat a rozpracovávat dle potřeby a individuálních možností žáka.

S pracovními listy mohou žáci s OMJ pracovat se svými učiteli, asistenty, družináři, případně s rodiči či staršími sourozenci. Proto jsou listy doplněny stručnými metodickými pokyny a procvičovanou slovní zásobou. V závěru publikace je umístěn abecedně řazený slovník použité slovní zásoby.  Na prázdnou linku za každým slovem si mohou žáci zapisovat význam slova v mateřském jazyce.

Vychází 19. 11. 2020, všechny objednávky budou vyřízeny po dodání produktu do skladu nakladatelství PASPARTA.

Přejít nahoru