Většinu akcí spojuje modrá barva, která je barvou komunikace a sebevyjádření, což je jedna z oblastí, ve které mají lidé s autismem největší potíže.
V souvislosti s mezinárodní iniciativou Light It Up Blue se nasvěcují významné světové (i národní) památky modrou barvou. Ke kampani se však často připojují i běžní lidé, kteří v oknech svých domovů rozsvěcují modré žárovky, jako symbol vyjádření podpory a účasti. V loňském roce se modře nasvítilo 18 000 budov, například opera v Sydney, Empire State Building nebo třeba i pyramidy v Gíze.
I letos jsme spojili síly s Královskou kanonií premonstrátů na Strahově a u příležitosti Světového dne porozumění autismu osvítili modře jednu z nejvýznamnějších architektonických památek České republiky.
Informace o osvětové kampani POROZUMĚT AUTISMU 2018 jsou k dispozici ZDE. Informace lze čerpat také na webových stránkách mezinárodní organizace Autism-Europe, jejíž je NAUTIS členem a iniciativy Light It Up Blue.