Naši kolegové pro vás shromáždili či sami vypracovali řadu odborných článků, doporučení a inspirativních návodů.
Praktický život a autismus:
Rozhovory s lidmi s autismem:
- Malování mi přináší mnoho pozitivního (rozhovor s malířkou s autismem, Bělou Sýkorovou)
- Autismus si nevybíráš. Jsi to ty! (rozhovor s Libuší, ženou s autismem)
Zaměstnávání lidí s autismem:
- Příručka pro zaměstnavatele lidí s autismem
- 1+10 doporučení pro osoby s autismem hledající práci
- Namísto zákazů a příkazů radši vysvětlujme jak je diverzita prospěšná říká analytik trhu práce (rozhovor s Tomášem Ervínem Dombrovským)
Knižní recenze:
- Jak přežít, když nerozumím emocím: Pomocník k rozvíjení empatie (J. M. Glasser, M. J. Kushner)
- Vývojová psychologie: Proměny lidské psychiky od početí do smrti (K. Thorová)
- Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem: 200 nápadů, rad a strategií (B. Boyd)
- Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: Rozvoj vnímání a poznávání (V. Pokorná)
- Malování se slečnou K. (F. Kšajt)
Koronavirus:
- Domácí vzdělávání (Speciálně pedagogické centrum při NAUTIS)
- Odpovědi na nejčastější otázky týkající se případné hospitalizace dítěte s PAS (Ve spolupráci s FTN v Krči)
- Informace pro děti (Jan Kouřil, středisko včasné intervence)
- Jak zvládat zátěž dnešních dní (Mgr. Martin Semrád)
- Co by měli o pandemii koronaviru vědět lidé s PAS a lidé kolem nich? (Poradna NAUTIS)
- Jak zvládají život v době koronaviru rodiny malých dětí s PAS (Středisko včasné intervence)
- Nejčastější otázky týkající se fungování NAUTIS v době koronavirové infekce
- Zdroje pomoci (nejen) během epidemie COVID-19 (Poradna NAUTIS)
- Jak se asistuje v době koronavirové (Lucie Mannheimová, Středisko podpory samostatného bydlení)
- Naše děti potřebují vzdělání (rozhovor s Magdou Češkovou, maminkou Olivera)
- Rozhovor s Hynkem Jůnem
- Školy a třídy zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona (vyjádření SPC NAUTIS k ne/možnosti návratu žáků s PAS do škol)